Sunday, September 14, 2008

Dusun Bukit Tunjang

Kibat Sebelah Sana...
1 Relong Saja...
Kuari Bukit Tunjang
Kuari Bukit TunjangMelawat Dusun Grandpa Aku
Pewaris Dusun
Sempadan Tanah Orang
Rombongan Kedua
Near Access Road... 
Ukuran Tanah
Access Road
Kereta Parked Sebelah Dusun
Sempadan Dusun
Kereta Boleh Park Hampir Dusun
Warning Signage

Inilah Dusun Arwah Tokwan aku seluas 1 relong di Kaki Bukit Tunjang. Tujuan aku melawat ni adalah untuk jual. Hari Jumaat 12/9/08, 3 orang pembali datang melawat. Kesemua pelawat bersetuju dengan harga yang aku tawarkan. Setelah hampir 20 tahun tidak datang melawat, aku bercadang menjual dengan harga RM15k.

Setelah berfikir 2,3 hari... rasa2 macam xjadi la pulak... ini disebabkan aku xada tanah lagi. Tetapi kenalah bekorban dalam 10k... Nak settle faraid dan proses tukar nama.

1 relong bererti seluas 20 ribu kaki persegi. RM15k sangat murah... Kalau aku jaga dengan elok dan tanam pokok buah2han banyak, tentu harga meningkat.

Kawasan Bandar Jitra dan Darulaman, 4 ribu kaki RM20k... 



2 comments:

ummu said...

assalamualaikum.eloklah saudara tak jual.

Surau Assiddiqin said...

Terima kasih daten